
Bliv del af holdet og vær med til at skabe en uforglemmelige Roskilde Festival 2025!
Bliv Frivillig På RF25
Bliv frivillige på roskilde Festival 2025
Pladserne ryger hurtigt – tilmeld dig NU, før det er for sent! ⚡
Volt ville ikke eksistere uden vores frivillige – og vi vil så gerne have DIG med på holdet!
Vores frivillige er kernen i alt, hvad vi gør, og vi sætter uendelig stor pris på vores seje team. Derfor gør vi altid vores bedste for at skabe en sjov, inkluderende og fællesskabsfyldt oplevelse, der får folk til at vende tilbage år efter år. Men vi har brug for flere frivillige kræfter – og her kommer du ind i billedet!
Tilmeld dig i dag, og tag din ven med – ja, du hørte rigtigt! I kan dele oplevelsen sammen og blive en del af et fantastisk fællesskab.
Vi kan ikke vente med at møde dig! ⚡💛
-
Arbejd med dine venner 🕺
Book vagtpakker med vennerne - og nyd festivalen sammen både på og uden for jobbet.
-
Gratis Volt Charging 🔋
Altid strøm ved hånden, gratis service så du har strøm ved hånden, også når du ikke er på arbejde.
-
Snacks og drikke på din vagt 🍿
Ingen sukkerkrise på din vagt – snacks og drikke klar til et hurtigt energiboost!
-
Ingen erfaring nødvendig 🙌
Ingen erfaring? Intet problem! Vi søger bare din energi og gode vibes!
Ønsker du mere ansvar?
Læs mere om dine muligheder for at få mere ansvar på Roskilde Festival eller en af de mange andre festivaler, vi er en del af.
Klik på linket, læs mere og ansøg!
Type: Sæson ╲╲ Ansøgningsfrist: ASAP
Type: Sæson ╲╲ Ansøgningsfrist: ASAP
Ofte stillede spørgsmål 🤔
Har du et spørgsmål? Vi har (måske) allerede svaret! Tjek de mest stillede spørgsmål her – og hvis du stadig er i tvivl, så skriv til os. Vi hjælper gerne!
Hurtige Svar på de Vigtigste Spørgsmål
-
Som en generel tommelfingerregel har du 4 vagter á 8 timer, og disse vagter er fordelt over opvarmnings- og musikdagene.
Af og til hænger dette ikke sammen, og derfor fik vi et par specielle vagtpakker kun inklusiv 3 vagter af 8 timer, alle disse vagter er dog under musikdagene, husk dette, når du bestiller dine vagter.
For at skabe et retfærdigt vagtmønster, og for at sikre, at ingen kun er på nattevagter, opretter vi vagtpakker med et sæt vagter ligeligt fordelt mellem morgen-, dag- og nattevagter samt opvarmnings- og musikdage. Alle pakker frigives, efter at det fulde festivalprogram er blevet frigivet, hvilket betyder, at du vil være i stand til at vælge en vagtpakke, der passer til dine yndlingskunstnere.
Er du på Roskilde Festival sammen med en ven, så bare rolig, der er flere vagtpakker med samme vagtmønster, hvilket betyder, at I kan være frivillige sammen og derfor har al jeres frihed sammen, hvis I har lyst!
Inden vi frigiver vagtpakkerne, giver vi alle tilmeldte besked, så du kan være klar, når vi åbner for vagtbestilling.
-
Gå til Volunteer.getvolt.dk og opret en profil.
Når du har oprettet din profil, vil der dukke en pop op med "Venteliste". Det er vigtigt, at du accepterer dette ved at klikke på "confirm" i nederste højre hjørne.
Hvis i er flere der skal oprette jer sammen:
I skal oprette hver jeres profil da de er personlige
Det er en god idé at gøre det samtidig, så I kommer efter hinanden på ventelisten. Det øger jeres chancer for at få plads sammen.
Det er essentielt skridt at godkende ventelisten, da vi ellers ikke modtager jeres ansøgning.
-
Hvornår? Booking åbner senest 3 uger før festivalen.
Når din festival har offentliggjort det fulde musikprogram med spilletider, får du en mail, hvor du kan vælge vagter.
Du får besked på mail senest 24 timer før vi åbner for booking af vagter så du kan sidde klar til at booke den vagtpakke, som passer dig bedst.
Vagtbookingen kører efter et først-til-mølle-princip.
Hvordan? En pakkeløsning du selv vælger på volunteer.getvolt.dk
Du booker dine vagter på din profil på volunteer.getvolt.dk
Alle vagter er inddelt i vagtpakker.
Du kan vælge mellem ledige vagtpakker.
Du kan ikke bytte vagter.
Du kan booke samme vagtpakke og lokation som din ven, så I kan arbejde sammen.
Hvis i er flere end 3 venner, anbefaler vi, at i deler jer op og vælger samme pakke i hver jeres lokation så i arbejder og har fri på samme tidspunkt.
Vi sender info på mail når vi åbner for booking af vagter.
-
Depositum er vores sikkerhed for, at du møder op til dine vagter.
Depositum betales retur efter festivalen hvis du er mødt op til alle dine vagter.
Du kan melde fra og få dit depositum retur op til en måned før festivalen.
Afmelding skal ske på mail volunteer@getvolt.dk
-
Der vil komme mere info omkring dette på mail, når vi nærmer os festivalen.
-
At være frivillig hos Volt er ikke som andre steder. Vi holder kontakten mellem mennesker og forbedrer festivaloplevelsen ved at tilbyde festivalservices, som eliminerer bekymringer for at løbe tør for strøm og varme øl.
Volt er et fællesskab af festivalelskere og mange vender tilbage til Volt år efter år for at dele festivalfølelsen, skabe oplevelser og mødes med festivalvenner fra hele landet.
-
Du skal:
Sprede god stemning og yde super service
Bytte Volt-batterier
Swappe Soundboks-batterier
Assistere ved garderobeskabe og cool lockers
Have en fest
Vi betjener tusindvis af kunder, så du skal være serviceminded og elske at chatte med glade fulde festivalgæster.
Vores koncept er enkelt: Kunder, der har lejet en af vores mange services, vil kunne afhente den i en af vores boder, bytte den i henhold til aftalen, inden den returneres ved festivalens afslutning. Hvis tjenesten kræver et depositum, refunderes dette, når produktet er returneret.
-
Hos Volt følger vi altid festivalens egne retninglinjer for hvor meget en frivillig skal arbejde. Det er forskellige fra festival til festival. Her er timeantallet for hver festival.
Jelling MusikFestival: 2 vagter af 6 timer.
Heartland: 2 vagter af 6 timer.
Copenhell: 2 vagter af 9 timer.
Roskilde Festival: 4 vagter af 8 timer (3 vagter af 8 timer hvis det er under musikdagene).
AiaSound: 1 vagt af 8 timer.
Smukfest: 3 vagter af 8 timer.
-
Vi leder efter personer, der matcher følgende udsagn:
Du har en positiv indstilling, og du smiler altid
Efter en aften i byen er du altid den første vågne, som irriterende nok aldrig virker tømmermandsramt eller i det mindste ved, hvordan man ignorerer hovedpinen
Du er der altid 5 minutter for tidligt
Hvis nogen nogensinde har brug for hjælp, er du altid klar til at give en hånd
Desuden håber vi, at du elsker festivalstemningen, og har lyst til at dele den med os og alle vores kunder. Har du været på festival før, er det helt klart et +, men hvis du ikke har, så fortvivl ikke, vi lærer dig ins og outs i festivallivet, og passer godt på dig!
Læs venligst vilkårene for Frivilligt arbejde for Volt før du tilmelder dig. Dette giver en klar indikator for vores forventninger og vilkårene for Volunteering for Volt.
-
Du bliver en del af et fantastisk fællesskab af ligesindede, som elsker festivaler og alt det sjove, de bringer med sig. Mange frivillige vender tilbage år efter år for at se cross-country festivalvenner og blive både teamledere og områdeledere.
Udover al hyggen og de sociale aktiviteter, får du også
Et festivalarmbånd, der giver dig adgang til hele festivalen
En Volt oplader og gratis opladning under festivalen (og ja, du kan tage opladeren med hjem efter festivalen)
Gratis snacks og drikkevarer på vagt
Adgang til Volunteer Village (Billige drinks og hyggelige afslappede områder)
Mulighed for at booke plads på festivalens frivillige campingområde. Du kan ikke få adgang til dette område uden booking og frivilligt arbejde. Området er rent og meget mere stille end den almindelige campingplads.
Adgang til Volt-hovedkvarteret (HQ), hvor du kan finde snacks osv. deltage i private arrangementer og have det sjovt med dine andre Volt-kammerater.
Det med Småt – Vigtige Detaljer
Andre Spørgsmål – Alt det, du ellers vil vide
-
Volt tilbyder flere tjenester på dette års Roskilde Festival, hvor vi gør det nemt for festivalgæster at oplade, opbevare og leje udstyr.
Vores tjenester inkluderer:
🔋 Volt Charging Service – Bytteservice for Volt Chargers, så du altid har strøm.
🔊 SOUNDBOKS Bytteservice – Byt dit SOUNDBOKS-batteri og hold musikken kørende.
❄️ Cool Locker Udlejning – Opbevar øl, mad og medicin på køl (3-6°C).
🔐 Udlejning af Skabe – Sikker opbevaring af dine ting.
🎵 Leje af Soundlock – Lås din SOUNDBOKS fast til campen.
📱 Telefon- og opladning anden elektroniske enheder – Aflevér din enhed, og hent den fuldt opladet.Sådan fungerer det i kortet træk:
Med Volt Charging Service kan gæsterne skifte deres Votl Charger til en fuldt opladet, så de altid har strøm til at fange minderne og holde kontakten.
SOUNDBOKS Bytteservice sikrer, at din musik aldrig stopper – byt dit batteri mod et mindre gebyr.
Cool Locker holder dine ting kolde hele festivalen, perfekt til mad, drikke eller medicin.
Udlejning af skabe giver dig en sikker opbevaringsplads til dine værdigenstande, så du ikke behøver bekymre dig om tyveri.
Leje af Soundlock - lås SOUNDBOKSen fast så festen ikke løber nogle vegne.
Telefonopladning og opladning af andre elektroniske enheder er simpelt – aflever din enhed, og hent den opladet senere.
Vi gør festivalen nemmere, sjovere og mere bekvem – samtidig med at vi sammen skaber en grønnere festival! 🎉
-
Ja. Du skal selv medbringe telt, luftmadras og lignende.
-
For det første tilmelder du dig for at blive en del af en fantastisk festivalfølelse, men du tilmelder dig også for at:
Sprede Volt-kærligheden fra vores boder og fra vores bevægelige Volt-vogne.
Guide nye brugere gennem salgsplatformen, indsamle betalinger og bytte Volt- og SOUNDBOKS-batterier samt udlevering oplade telefoner og supporte Cool Locker- og Locker-kunder med eventuelle problemer.
Forbedre vores kunders festivaloplevelse ved at yde god service!
Hjælp kunderne med at returnere deres lejeprodukter ved festivalens afslutning, og sørg for, at deres tilbagebetaling af depositum er registreret.
Nemt, ikke?
-
Til vagten får du udleveret en T-shirt og en kasket/bøllehat, som du skal have på.
Find inspiration i pakkelister på nettet.
-
Kære forældre.
I de senere år har vi fået mange spørgsmål fra forældre som måske sender deres børn afsted på deres aller første festival, måske en større festival end de før har været på eller også er der bare nogle ting som du måske gerne vil have svar på. Så her har vi samlet svar på de mest stillede spørgsmål fra forældre gennem årene.
Hvordan overnattes man på en festival?
På festivalen overnatter de fleste i telte som man selv medbringer. På nogle festivaler kan man leje festival udstyr på festivalen så man slipper for selv at slæbe det ud og hjem. Der er forskel på festivalerne men på flere af dem kan man vælge at bo i en frivilligcamp hvor der typisk er mere ro om natten og orden. Det er op til den frivillige selv om de vil bo der eller sammen med de øvrige gæster.
Arbejdstider
Hvor meget man skal arbejde på en festival afhænger af den specifikke festival. Læs mere om det i opslaget ovenfor. Naturligvis tager vi også hensyn til gældende regler om hviletid og at frivillige under 18 år ikke må arbejde mellem 00-06.
Hvor finder frivillige informationer?
Alle frivillige har en profil hos os på volunteer.getvolt.dk hvor vi løbende opdatere med nyheder og informationer i takt med at vi får dem ind fra festivalerne. Det er også her der bookes vagtpakker.
Opsyn i campen
Vi holder ikke opsyn med de områder de frivillige bor i eller holder opsyn med dem når de ikke er på vagt. Vi er selv garvede festival gængere og hvis man har brug for hjælp kan man altid ringe ind til vores frivillig telefon så vi kan guide i rette retning. Vi gør hvad vi kan for at alle skal have en god oplevelse og husker selv hvor vigtigt det er med nogen man kan ringe til hvis man har brug for et råd. Vi ved godt det kan være ben hårdt at være på festival! Det gælder specielt hvis det er første gang og man ikke vil gå glip af et eneste øjeblik og derfor ikke sover nok, spiser nok og drikker for meget alkohol. Vi har et hovedkontor som er åbent for alle hvor man kan komme forbi og få en snak, en slapper eller en krammer. Her er der også løbende aktiviteter man kan deltage i.
I alle campingområder vil der altid være vagter og social workers i veste som man kan stille spørgsmål hvis man har brug for hjælp.
Medicin og hjælp
Der er naturligvis dygtige samaritter som altid står klar til at hjælpe hvis uheldet er ude. Vi ser ofte et par forstuvede ankler i forbindelse med ølbowling eller hudafskrabninger efter en vild aften i pitten til en koncert. VI kan ikke tvinge noget til at gå til samaritterne men vi opfordre gerne frivillige på det kraftigste hvis de ringer ind til os og er i tvivl. Det er vores erfaring at det hjælper mere end hvis en forældre opfordre til det.
Kontakt til Volt som forældre
Vi har ikke altid styr på hvor de frivillige opholder sig. Det er heller ikke noget vi stræber efter. Alle frivillige hos Volt får en volt oplader og gratis bytte service så de bør kunne komme i kontakt med familien under festivalen. Vi har forældre der ringer ind fordi i mangler livstegn, det forstår vi godt. Vi oplever som regel at intet nyt er godt nyt. Alle frivillige opgiver en nødkontakt i deres ansøgning, og hvis der sker noget ringer vi til jer. Vi har endnu ikke haft behov for de numre endnu, heldigvis.
Skal Du med på Andre festivaler?
-
Roskilde Festival
⚡ Dato: 28.06.25 - 05.07.25
⚡ Minimumsalder: 16 år
⚡ Satus på holdet: Stadig pladser
-
Smukfest
⚡ Dato: 03.08.25 - 10.08.25
⚡ Minimumsalder: 18 år
⚡ Satus på holdet: Venteliste
-
Jelling Musikfestival
⚡ Dato: 28.05.25 - 31.05.25
⚡ Minimumsalder: 18 år
⚡ Satus på holdet: Næsten fyldt
-
Copenhell
⚡ Dato: 18.06.25 - 21.06.25
⚡ Minimumsalder: 18 år
⚡ Satus på holdet: Næsten fyldt
-
Heartland
⚡ Dato: 12.06.25 - 14.06.25
⚡ Minimumsalder: 18 år
⚡ Satus på holdet: Venteliste
-
AIA SOUND
⚡ Dato: 01.08.25 - 02.08.25
⚡ Minimumsalder: 18 år
⚡ Satus på holdet: Næsten fyldt