
Bliv del af holdet og vær med til at skabe uforglemmelige oplevelser!
Bliv Frivillig
Bliv del af vores frivillige hold
Vil du være en del af et energisk fællesskab, hvor teamwork, sjove oplevelser og festivalstemning går hånd i hånd? Som frivillig hos Volt får du en enestående chance for at gøre en forskel, møde nye mennesker og være med til at skabe magiske øjeblikke på nogle af Danmarks største events.
Du bliver en vigtig del af holdet, får værdifuld erfaring – og vigtigst af alt: Du har det fedt imens! Lyder det som noget for dig? Så kom med på rejsen! 💛⚡
Vil du med på Roskilde Festival?
-
Arbejd med dine venner 🕺
Book vagtpakker med vennerne - og nyd festivalen sammen både på og uden for jobbet.
-
Gratis Volt Charging 🔋
Altid strøm ved hånden, gratis service så du har strøm ved hånden, også når du ikke er på arbejde.
-
Snacks og drikke på din vagt 🍿
Ingen sukkerkrise på din vagt – snacks og drikke klar til et hurtigt energiboost!
-
Ingen erfaring nødvendig 🙌
Ingen erfaring? Intet problem! Vi søger bare din energi og gode vibes!
Så hvilke festivaler skal du med på?
-
Roskilde Festival
⚡ Dato: 28.06.25 - 05.07.25
⚡ Minimumsalder: 16 år
⚡ Satus på holdet: Stadig pladser
-
Smukfest
⚡ Dato: 03.08.25 - 10.08.25
⚡ Minimumsalder: 18 år
⚡ Satus på holdet: Venteliste
-
Jelling Musikfestival
⚡ Dato: 28.05.25 - 31.05.25
⚡ Minimumsalder: 18 år
⚡ Satus på holdet: Næsten fyldt
-
Copenhell
⚡ Dato: 18.06.25 - 21.06.25
⚡ Minimumsalder: 18 år
⚡ Satus på holdet: Næsten fyldt
-
Heartland
⚡ Dato: 12.06.25 - 14.06.25
⚡ Minimumsalder: 18 år
⚡ Satus på holdet: Venteliste
-
AIA SOUND
⚡ Dato: 01.08.25 - 02.08.25
⚡ Minimumsalder: 18 år
⚡ Satus på holdet: Næsten fyldt
Ønsker du mere ansvar?
Læs mere om mulighederne her, og ansøg hvis du mener det er noget for dig!
Type: Sæson ╲╲ Ansøgningsfrist: ASAP
Type: Sæson ╲╲ Ansøgningsfrist: ASAP
Ofte stillede spørgsmål 🤔
Har du et spørgsmål? Vi har (måske) allerede svaret! Tjek de mest stillede spørgsmål her – og hvis du stadig er i tvivl, så skriv til os. Vi hjælper gerne!
Hurtige Svar på de Vigtigste Spørgsmål
-
Gå til Volunteer.getvolt.dk og opret en profil.
Når du har oprettet din profil, vil der dukke en pop op med "Venteliste". Det er vigtigt, at du accepterer dette ved at klikke på "confirm" i nederste højre hjørne.
Hvis i er flere der skal oprette jer sammen:
I skal oprette hver jeres profil da de er personlige
Det er en god idé at gøre det samtidig, så I kommer efter hinanden på ventelisten. Det øger jeres chancer for at få plads sammen.
Det er essentielt skridt at godkende ventelisten, da vi ellers ikke modtager jeres ansøgning.
-
Hvornår? Booking åbner senest 3 uger før festivalen.
Når din festival har offentliggjort det fulde musikprogram med spilletider, får du en mail, hvor du kan vælge vagter.
Du får besked på mail senest 24 timer før vi åbner for booking af vagter så du kan sidde klar til at booke den vagtpakke, som passer dig bedst.
Vagtbookingen kører efter et først-til-mølle-princip.
Hvordan? En pakkeløsning du selv vælger på volunteer.getvolt.dk
Du booker dine vagter på din profil på volunteer.getvolt.dk
Alle vagter er inddelt i vagtpakker.
Du kan vælge mellem ledige vagtpakker.
Du kan ikke bytte vagter.
Du kan booke samme vagtpakke og lokation som din ven, så I kan arbejde sammen.
Hvis i er flere end 3 venner, anbefaler vi, at i deler jer op og vælger samme pakke i hver jeres lokation så i arbejder og har fri på samme tidspunkt.
Vi sender info på mail når vi åbner for booking af vagter.
-
Depositum er vores sikkerhed for, at du møder op til dine vagter.
Depositum betales retur efter festivalen hvis du er mødt op til alle dine vagter.
Du kan melde fra og få dit depositum retur op til en måned før festivalen.
Afmelding skal ske på mail volunteer@getvolt.dk
-
Der vil komme mere info omkring dette på mail, når vi nærmer os festivalen.
-
At være frivillig hos Volt er ikke som andre steder. Vi holder kontakten mellem mennesker og forbedrer festivaloplevelsen ved at tilbyde festivalservices, som eliminerer bekymringer for at løbe tør for strøm og varme øl.
Volt er et fællesskab af festivalelskere og mange vender tilbage til Volt år efter år for at dele festivalfølelsen, skabe oplevelser og mødes med festivalvenner fra hele landet.
-
Du skal:
Sprede god stemning og yde super service
Bytte Volt-batterier
Swappe Soundboks-batterier
Assistere ved garderobeskabe og cool lockers
Have en fest
Vi betjener tusindvis af kunder, så du skal være serviceminded og elske at chatte med glade fulde festivalgæster.
Vores koncept er enkelt: Kunder, der har lejet en af vores mange services, vil kunne afhente den i en af vores boder, bytte den i henhold til aftalen, inden den returneres ved festivalens afslutning. Hvis tjenesten kræver et depositum, refunderes dette, når produktet er returneret.
-
Hos Volt følger vi altid festivalens egne retninglinjer for hvor meget en frivillig skal arbejde. Det er forskellige fra festival til festival. Her er timeantallet for hver festival.
Jelling MusikFestival: 2 vagter af 6 timer.
Heartland: 2 vagter af 6 timer.
Copenhell: 2 vagter af 9 timer.
Roskilde Festival: 4 vagter af 8 timer (3 vagter af 8 timer hvis det er under musikdagene).
AiaSound: 1 vagt af 8 timer.
Smukfest: 3 vagter af 8 timer.
-
Vi leder efter personer, der matcher følgende udsagn:
Du har en positiv indstilling, og du smiler altid
Efter en aften i byen er du altid den første vågne, som irriterende nok aldrig virker tømmermandsramt eller i det mindste ved, hvordan man ignorerer hovedpinen
Du er der altid 5 minutter for tidligt
Hvis nogen nogensinde har brug for hjælp, er du altid klar til at give en hånd
Desuden håber vi, at du elsker festivalstemningen, og har lyst til at dele den med os og alle vores kunder. Har du været på festival før, er det helt klart et +, men hvis du ikke har, så fortvivl ikke, vi lærer dig ins og outs i festivallivet, og passer godt på dig!
Læs venligst vilkårene for Frivilligt arbejde for Volt før du tilmelder dig. Dette giver en klar indikator for vores forventninger og vilkårene for Volunteering for Volt.
-
Du vil slutte dig til et fantastisk fællesskab af ligesindede, som elsker festivaler og alt det sjove, de bringer med sig. Mange frivillige vender tilbage år efter år, for at indhente cross country festivalvenner og blive både teamledere og områdeledere.
Udover al hyggen og de sociale aktiviteter, får du også
Et festivalarmbånd, der giver dig adgang til hele festivalen
En Volt oplader og gratis opladningsservice under festivalen (og ja, du kan tage opladeren med hjem efter festivalen)
Gratis snacks og drikkevarer på vagt
Det med Småt – Vigtige Detaljer
Andre Spørgsmål – Alt det, du ellers vil vide
-
Ja. Du skal selv medbringe telt, luftmadras og lignende.
-
Til vagten får du udleveret en T-shirt og en kasket/bøllehat, som du skal have på.
Find inspiration i pakkelister på nettet.
-
Kære forældre.
I de senere år har vi fået mange spørgsmål fra forældre som måske sender deres børn afsted på deres aller første festival, måske en større festival end de før har været på eller også er der bare nogle ting som du måske gerne vil have svar på. Så her har vi samlet svar på de mest stillede spørgsmål fra forældre gennem årene.
Hvordan overnattes man på en festival?
På festivalen overnatter de fleste i telte som man selv medbringer. På nogle festivaler kan man leje festival udstyr på festivalen så man slipper for selv at slæbe det ud og hjem. Der er forskel på festivalerne men på flere af dem kan man vælge at bo i en frivilligcamp hvor der typisk er mere ro om natten og orden. Det er op til den frivillige selv om de vil bo der eller sammen med de øvrige gæster.
Arbejdstider
Hvor meget man skal arbejde på en festival afhænger af den specifikke festival. Læs mere om det i opslaget ovenfor. Naturligvis tager vi også hensyn til gældende regler om hviletid og at frivillige under 18 år ikke må arbejde mellem 00-06.
Hvor finder frivillige informationer?
Alle frivillige har en profil hos os på volunteer.getvolt.dk hvor vi løbende opdatere med nyheder og informationer i takt med at vi får dem ind fra festivalerne. Det er også her der bookes vagtpakker.
Opsyn i campen
Vi holder ikke opsyn med de områder de frivillige bor i eller holder opsyn med dem når de ikke er på vagt. Vi er selv garvede festival gængere og hvis man har brug for hjælp kan man altid ringe ind til vores frivillig telefon så vi kan guide i rette retning. Vi gør hvad vi kan for at alle skal have en god oplevelse og husker selv hvor vigtigt det er med nogen man kan ringe til hvis man har brug for et råd. Vi ved godt det kan være ben hårdt at være på festival! Det gælder specielt hvis det er første gang og man ikke vil gå glip af et eneste øjeblik og derfor ikke sover nok, spiser nok og drikker for meget alkohol. Vi har et hovedkontor som er åbent for alle hvor man kan komme forbi og få en snak, en slapper eller en krammer. Her er der også løbende aktiviteter man kan deltage i.
I alle campingområder vil der altid være vagter og social workers i veste som man kan stille spørgsmål hvis man har brug for hjælp.
Medicin og hjælp
Der er naturligvis dygtige samaritter som altid står klar til at hjælpe hvis uheldet er ude. Vi ser ofte et par forstuvede ankler i forbindelse med ølbowling eller hudafskrabninger efter en vild aften i pitten til en koncert. VI kan ikke tvinge noget til at gå til samaritterne men vi opfordre gerne frivillige på det kraftigste hvis de ringer ind til os og er i tvivl. Det er vores erfaring at det hjælper mere end hvis en forældre opfordre til det.
Kontakt til Volt som forældre
Vi har ikke altid styr på hvor de frivillige opholder sig. Det er heller ikke noget vi stræber efter. Alle frivillige hos Volt får en volt oplader og gratis bytte service så de bør kunne komme i kontakt med familien under festivalen. Vi har forældre der ringer ind fordi i mangler livstegn, det forstår vi godt. Vi oplever som regel at intet nyt er godt nyt. Alle frivillige opgiver en nødkontakt i deres ansøgning, og hvis der sker noget ringer vi til jer. Vi har endnu ikke haft behov for de numre endnu, heldigvis.